Hizmetlerimiz
Leke Tedavisi Botox Lazer Epilasyon Roller Uygulaması Quantum Kalıcı Makyaj Kavitasyon Dolgu Varis, Kılcal Damar Mezoterapi Karboksiterapi Akne Tedavisi Kimyasal Peeling Cilt Bakımı Kaş Dizayn ve Kontör İpek Kirpik
Leke Tedavisi

Melasma nedir?

Chloasma ve Gebelik Maskesi olarak da bilinen melasma (leke) yüzde boyunda ve ön kollarda düzensiz lekeler ve benekler olarak yaygın görülen ve sonradan oluşan sınırları belirgin hiperpigmentasyon (leke oluşumu) durumudur.

Melasmanın Oluşum Mekanizması;

Melasmanın kesin oluşum sebebi bilinmemektedir. Fakat sebepler arasında çoklu faktörler vardır.

Melasmanın oluşmasına neden olan faktörler:

1- Genetik eğilim

2- UV ışınları

3- Doğum kontrol hapı kullanımı

4- Gebelik

5- Kozmetik ürünler

6- Östrojen ve belki progestron (hormonlar) da leke oluşumuna sebep olabilir.

Bu faktörlerin en önemlileri genetik eğilim ve UV’ ye maruz kalmaktır. Aile öyküsünde melasma (leke) görülen kişilerde oluşma ihtimali daha yüksektir. Hormonal seviyedeki değişim melasmayı (leke oluşumunu) tetikleyebilir. Güneşten gelen UV ışınları ve hatta ampullerden gelen direkt çok güçlü ışıklar da, derideki pigment üreten hücreleri veya melanositleri stimüle edebilir. Koyu renkli cilde sahip kişiler, açık tenli kişilere göre daha aktif melanositlere sahiptir. Melasmanın (leke oluşumunun) tekrarlanması için temel neden güneşe tesadüfen maruz almaktır. Koyu ciltli kişilerde melasmayı kötüleştirebilecek pigmentasyon artışı bir cilt irritasyonuna (tahrişine) bağlı olabilir.

Melasmanın herhangi bir iç hastalık ya da organ işlevsizliğiyle ilişkisi yoktur. Melasmanın (leke) oluşumu Renk pigmenti olan melanin ciltte yerleşen "melanosit" adlı hücreler tarafından üretilmektedir. Bazı durumlarda melanin üretimi normalin üzerine çıkarak ciltte düzensiz ve aşırı renklenmeye (hiperpigmentasyona ) yani lekeye neden olur. Güneşe fazla maruz kalma sebebiyle yaz aylarında artan bir pigmentasyonla bu durum yıllarca sürebilir.

LEKE ÇEŞİTLERİ

Melasma (Chloasma): Doğum kontrol hapları ve hamilelik sırasında oluşan hormonal değişimler, melanin pigmentin aşırı üretimine neden olabilir, bu artış ile birlikte en çok güneş gören yanak, alın ve çene gibi bölgelerde boyutları büyük, lekeler oluşabilir, oluşan lekeler tekrarlayan hamileliklerle birlikte artış gösterebilir Yaygın Hiperpigmentasyon: Böbrek üstü bezi yetmezliği ile oluşan yaygın renk değişiklikleri görülür. Foto Alerjik Reaksiyonlar: Ağızdan alınan bazı ilaçlar veya topikal (bölgesel) sürülen bazı kimyasal ilaçlar hiperpigmentasyona yol açabilirler.

Kronik Güneş ve Solaryum Banyoları: Güneş ve solaryuma maruz kalmanın sonucunda cilt kendini korumak amacı ile daha kalınlaşır ve melanin pigment üretimi artar, dolayısıyla leke oluşumunda artış görülür. Çil: En çok yanak, alın ve çene kısmında görülen bu lekeler açık ve ya daha koyu kahverengi lekeler şeklinde olabilirler. Genelde güneşli mevsimlerde artarken güneş olmayan mevsimlerde azalma gösterirler. Lentigo: Erken yaşlarda solar lentigo, ileri yaşlarda oluşanlara ise senil lentigo denilir, boyutları 2-20 cm olabilirken, renkleri açık kahverenginden siyaha kadar değişen renklerde olabilirler.