Hizmetlerimiz
Akne Tedavisi Botox Lazer Epilasyon Roller Uygulaması Quantum Kalıcı Makyaj Kavitasyon Dolgu Varis, Kılcal Damar Mezoterapi Karboksiterapi Kimyasal Peeling Cilt Bakımı Kaş Dizayn ve Kontör Leke Tedavisi İpek Kirpik
Akne Tedavisi

Akne (Sivilce) Tedavisi

Akne ya da yaygın isimlendirilmesi ile sivilce yağ üreten bezlerin uzun süren ve tekrarlayan iltihabi bir hastalığıdır. Akne günümüzde en sık rastlanan cilt problemlerinden biridir. Erişkinlerin %85' inde hayatlarının bir döneminde ortaya çıkmakta ve iyileşmekte; kalan %15' inde ise tedavisi zor ve ileri derecelere varan ciddi boyutlarda sıkıntılara ulaşan bir hal alır. Kadın ve erkeklerde eşit oranda görülmektedir.

Ergenlik yaşlarında kızlarda daha erken ortaya çıkmaktadır. Kızlarda 17-18 yaşlarında, erkeklerde ise 18-19 yaşlarında ortaya çıkar ve 21-23 yaşlarına doğru iyileşmeye başlar. Bununla beraber ergenlik çağına has değildir ve yirmili otuzlu yaşlarda da başlayabilir. Kadın ve erkekte eşit sıklıkta görülür. Bazen ergenlik çağından erişkine kadar uzun yıllar devam edebilir. Deride siyah noktalar, kızarık sivilceler, bazen derin kist ve nodüller, tedavi edilmediğinde de izlerle kendini gösterir. Çoğunlukla ergenlik çağında başlar.

Akne nedir?

Derimizde bulunan ve yağ salgılayan bezlerin bir hastalığıdır. Normal olarak salgılanan bu yağ deri üzerine çıkar ve atılır. Yağ bezlerinin salgı kontrolü cinsiyet hormonlarının etkisindedir. Bu nedenle ergenlik döneminde yağ salgısı miktarı daha da artmıştır. Yağ kesesinin ağzını oluşturan kanal salgılanan yağın yoğunlaşması sonucu oluşan bir tıkaç ile tıkanır. Aknenin oluşumundaki temel neden bu tıkanmadır. Deride bulunan bakteriler bu kanaldan içeri sızarak yağ bezlerinin iltihaplanmasına ve sonuçta akneye yol açar.